• sevgiliye son söz

    58.
    sen kendine hep papatya derdin. papatyalar her yerde açar, iyi kötü her yerde bitiveren alelade çiçeklerdir.
    oysa ben seni bir sarı gül olarak gördüm hep; bırak uzanıp koparmayı, dokunmaya bile kıyamayacağım sarı bir gül. hoşçakal.
    -2 ... kelkeshoze
  • 90 larda çocuk olmak

    137.
    O yıllardaki herşeyin, bir ömür boyunca hasretini çekmektir. Çünkü içten içe neye yakınsanız, ne olması gerekenden fazla hoşunuza gidiyorsa, bazı konulardaki çağrışımlar hangi film karesinden kaldıysa, bunların hepsi çocuklukta zihne kaydedilmiş karelerdir.
    (bkz: gördüğü her türk filmini izlemek)
    (bkz: modern talking dinlemek)*
    (bkz: susam sokağı)
    (bkz: hayat ağacı)
    ve liste böyle uzar gider.*
    5 ... kelkeshoze
  • efe tur

    16.
    izmit kökenli*, efe ile ilgisi sadece olası bir isim benzerliği kadar olan firma. bindiğim her arabası yolda kalan bir firmayla birleşince,* daha ilerleyeceğine kötüye gitmiş olan firma. monopol olma şansını, her izmit firması gibi* şehirlerarası otobüs seferlerini izmit içi dolmuşçuluğa çevirerek elinin tersiyle iteleyen firma.
    ... kelkeshoze
  • kadınların cinsel obje olmayı kabul etmesi

    4.
    kadınların kabullenmesinden ziyade, erkeklerin statükoyu değiştirmeye ne kadar niyetli olduklarını tartışmayı gerektirebilecek durumdur.
    inançlardan toplum yapısına kadar her alanında erkek-egemen olan insanlık, hakikaten kadın-erkek eşitliğini ne zaman görecektir, şüphelidir. Bununla birlikte, hayatının her hangi bir parçasına anlam katmayı inatla reddeden erkekler olduğu gibi, kadınlar da vardır. Toplumun büyük çoğunluğu tüketim mantığı ve anlamsızlık bütünü içinde yaşadıkça, hayatı anlamlandırma kavramı 2-3 başlık altında daraltıldıkça, kadınlar da bir yerde cinsel obje olarak kalakalacaklardır.
    Maalesef ki, kadınların bazılarının bu durumu kabullenmesi, bazı konularda mücadele verme niyeti olan erkekleri de bu akışa uymaya zorlamaktadır.
    2 -1 ... kelkeshoze
  • askerde mantik aranmaz

    11.
    askeriyede sırf bittiği yer yüzünden ayrıma tutulan otlar üzerinden anlatabilirim bu önermenin doğruluğunu:
    -Ot eğer taşların arasında bitiyorsa kökünden kazınmalıdır.
    -Ot eğer ağaçlık yerlerde bitiyorsa, 20 cm'den yüksek olmamalıdır.
    -Ot eğer çimenlik alandaysa, ne uzamalıdır, ne de kısalmalıdır. Aynı gün içinde çimenlik bir alanı niye biçtiğiniz ve niye biçmediğiniz konusunda fırça yiyebilirsiniz.
    1 ... kelkeshoze
  • taslarin arasindan ot fiskirmasi

    ?.
    halı tarzı, hatta marjinal ve hoş bir manzara verdiğinden ötürü bir zamanlar sevdiğim görüntüdür. Ancak askerliğim süresi boyunca fırça yememe sebep olan bir hadise olduğu için, artık gördüğümde hala bir elimde bıçkı diğer elimde makas gezdiğim günlerimin aklıma geldiği görüntüdür. uludagsozluk login sayfasında çıkan papatyayı bile yolmayı isteyebilmekteyimdir.**
    1 ... kelkeshoze
  • çıplak gezen afrika kabileleri

    1.
    "birbirinizden utanmıyor musunuz?" diye sorulmak istenen, ama bu çöl sıcaklarını gördükten sonra "bilmediğin konu hakkında yorum yapma!" şeklinde laf sokabileceğine inandığım kabilelerdir.
    8 ... kelkeshoze
  • takım elbise

    5.
    giymeyi, giydirmeyi çok sevdiğim giysidir.* Giydiğim zaman tam muntazam olmasını istediğim, gömlek-ceket ve kravat renkleri tutmadığı zaman içim içimi kemiren giysiler bütünüdür.
    Üzerine oturmayan insanlar için kabus niteliği taşır. Bir de belli koşullarda elbiseyle kalmak zorunda olanlar için.****
    Ayrıca (bkz: acı çekmeyi bilmeyenler için Polyanna metotları)
    2 ... kelkeshoze
  • atif yapilan film sahneleri

    1.
    meşhur bir filmin unutulmayan sahnelerinin, başka dizi ve filmlerde yad edilmesi, oldum olası dikkatli sinema izleyicilerine keyif vermiş, yönetmeni bu izleyiciler gözünde yüceltmiştir. o yüzden de, bazı yönetmenler dizi ve filmlerinde; hatta reklam filmlerinde bu tür filmlerin sahnelerine atıf yapmışlardır. Bazı örnekleri:
    the Shining - Jack Torrance'ın kapı kırma sahnesi
    Matrix - Neo'nun ağır çekim eğilerek kurşundan kaçması
    Godfather - Don Corleone'nin koltuğunda oturup kedi severken konuşması
    ... kelkeshoze
  • heeeere is johnny

    ?.
    kayıp balık nemo filminde, köpekbalığı nemo'nun babası ve yanındaki balığı kovalarken bir sahnede "here is sharky" der ve tahtaları kırar.
    Bunun gibi en az bir filmde daha bu sahneye atıf yapılmıştır.
    (bkz: atıf yapılan film sahneleri)
    ... kelkeshoze
  • 313

    4.
    askeriyede etiketim olan, tertibimi belirten numaradır. hayatım boyunca, bağıra çağıra en fazla tekrar ettiğim numaradır aynı zamanda.**
    31 ve 13 sayılarını barındırıyor olması ve asal sayı olması da askerliği sayı karakteri olarak da temsil edebildiğini göstermektedir.
    1 ... kelkeshoze
  • em tv em de radyo

    3.
    trakya aksanlı, sağır, ders anlatma özürlü, sınav kağıdı okumakta üzerine tanınmayan(#1815590) mehmet günel isimli fen bilgisi hocamızın zamanında söylediği, MTV Türkiye reklam sloganı olarak kullanabileceğini düşündürten ifadedir.
    1 -1 ... kelkeshoze
  • cevap anahtarina 80 veren hoca

    14.
    denyonun önde gidenidir, allah korusundur. fen bilgisi hocamızın kendi cevap anahtarına 70 verdiği efsanesi dolaşıp dururdu. sınav kağıtlarını genelde kafasına göre okurdu. şehir efsanesinin üzerinde uyarlaması olabilir tabii, ama bunu yapma ihtimalinin yüksek olduğunu gösteren şöyle bir olay yaşanmıştır: Farkında olmadan A grubu kağıdı olan *kızın cevaplarını B grubu cevap anahtarından bakarak kontrol etmiştir. Sorular birbirinden tamamen farklı olduğu için kızımız alsa alsa sıfır alacaktır. Ancak değerlendirme sonrası notu 54 olarak verilmiştir. ayrıca (bkz: em tivi em de radyo)
    -1 ... kelkeshoze
  • kubilay aniti

    1.
    izmir menemen'de, tamamı askeriyenin kontrolünde bir tepenin etrafa en hakim yerine kurulmuş anıttır.

    kubilay aniti

    Menemen Olayı'nda şehit edilmiş Asteğmen Kubilay, kır bekçisi Hasan ve mahalle bekçisi Şevki'nin anılarını ebedileştirmek maksadıyla, Cumhuriyet gazetesi ve daha ziyade gazete yazarı Nadir Nadi'nin girişimleriyle bir anıt yapımı için yurt çapında bir yardım kampanyası başlatılmıştır. Kampanya büyük ilgi görmüş ve oluşturulan fonda anıt yapımı için gereken para kısa zaman içinde toplanmıştır.
    O dönemki meclis başkanı Kazım Özalp Paşa tarafından bir anıt komisyonu toplanarak, proje yarışması düzenlenmiştir. Yarışmada, heykeltraş Ratip Aşir'in projesi birinci seçilmiştir.
    Anıtın yapımına 1934 yılında başlanıp 1 yıl içinde tamamlanmıştır.
    Anıt, birbirine kenetlenerek yükselen 3 adet pembe renkli granit sütundan oluşmaktadır. Ortadaki uzun sütun Kubilay'ı, sağdaki ve soldaki sütunlar Bekçi Hasan ve Şevki Bey'leri temsil etmektedir. Anıtın ön yüzünde şehitlerimizin adları, adların altında memleketleri, doğum ve ölüm yılları yazmaktadır. Bu yazıların üstünde Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi'nin bir bölümü yazar. Üst planda ise, elinde mızrağı olan, ufka bakan ve antik yunan heykellerini çağrıştıran tunçtan bir heykel yer almaktadır.
    Bu anıt şunu sembolize etmektedir: Üç şehidimizin açtığı yolda, Türk gençliği her seferinde irticanın karşısında duracak; irticaya karşı daima güçlü ve mücadele halinde kuşaklar boyunca saf tutacaktır.
    Anıtın arka yüzünde kabartma harflerle "inandılar, döğüştüler, öldüler." ve "Bıraktıkları emanetin bekçisiyiz." sözleri yer alır. Bu yüzlere paralel diğer yüzlerde 1934 tarihi ve Ratip Aşir'in ismi yer alır.
    Anıtın iki tarafından merdiven iner. Çevresi ağaçlandırılmış ve çimenlik alanlarla yeşillendirilmiştir. Taşlı bir yol anıt çevresinde dolaşır, düz devam ederek, Menemen Garnizon Şehitliği ve Şehitler Korusu'nun ortasından düz devam ederek Nizamiye kapısına kadar devam eder. Yolun kenarları çam ağaçlarıyla kaplıdır. Anıta karşıdan bakıldığında, solunda da büyük bir çimenlik alan vardır. Anıtın önünde de törenler için yapılmış 30-40 kişilik bir tribün yer alır.
    Anıt her gün saat 08.00-18.00 saatleri arasında ziyarete açıktır. Araba park yeri vardır, askeri nizamiye olduğundan sıkı kontrolden geçirilen araçlar içeri alınmaktadır. Belirttiğim saatler arasında görevli askerler tarafından rehberlik hizmeti verilmektedir.
    Yolu düşen herkese tavsiyem, mutlaka ziyaret ediniz.
    Anıtı şekil itibariyle ilgisiz ve/veya kötü bulanlar da olmuştur. Terhis olduğum günün akşamı tepeden inerken, sabahında da Menemen'den ayrılırken bakmaya doyamadığım anıttır. Özeldir, benimsenilendir, uğrunda ter akıtılandır.**
    (bkz: ne yapsam az gelir)
    Her şeye rağmen muhteşemdir; daha muhteşem, daha yüce olması dileğimdir.
    2 ... kelkeshoze
  • daraltan sarkilar

    1.
    fol yok yumurta yokken, kulağınıza geldiği anda, sizi bunaltan, daraltan, hezeyanlara sürükleyen şarkılardır. bu konudaki hissiyatlar göreceli olmakla beraber, bir şarkının insanı gereğinden fazla derine çekip daraltması bence kabul edilemez ve gereksizdir. bu sebeple, daraltıcı özellikteki şarkıların çalınma sıklığının ve adedinin sağlıklı kontrolü gerekir.
    (bkz: my dying bride)
    (bkz: radiohead)
    (bkz: pink floyd)
    (bkz: babazula)

    (bkz: istisnalar kaideyi bozmaz)
    1 ... kelkeshoze
  • şeyh bedrettin destanı

    9.
    cem karaca şarkısıdır. numunelik bir kere bile bedrettin lafı geçmeyen şarkıda "sıcaktııı, sıcaaaaaak" diye devam eden bir nakarat vardır ki; hava sıcaklığının tavan yaptığı dönemlerde dinlenmesi sakıncalıdır. insanları buhrana ve sinire sevk ederdir.
    Diğer daraltan cem karaca şarkıları için:
    (bkz: ceviz ağacı)
    (bkz: safinaz)
    1 -2 ... kelkeshoze
  • kıyamet günü gazete manşetleri

    87.
    zebaniler de türkmüş!
    8 ... kelkeshoze
  • google da kendi adini soyadini aratan insan

    11.
    master yaptığı okulunun kazananlar listesinde ve lisesinin medyatik mezunlarıyla aynı yerde anılmak hoşuna gitmişken; adaşı olan bir moronun *bir habere yaptığı yorumla dumura uğrayan insana dönüşen insandır.**
    ... kelkeshoze
  • kadindan iltifat alan erkek

    4.
    yakın çevresinin iltifat eden kadına yazması konusunda fişekleyeceği erkektir.

    -bana hatun "senin gibi gitar çalmasını bilen, yakışıklı bi adamın bu şirkette ne işi var?" dedi.
    -ohaaa, kim olm bu kız, güzel mi? yazıl hemen.
    -haydaa...
    2 ... kelkeshoze
  • öğrenci öğretmen diyalogları

    204.
    -şimdi de cumhuriyet dönemi edebiyatçılarından...
    -hocam beş dakikamız kaldı.
    -beş dakkada beşiktaş.

    (bkz: yaşar akalın)*
    (bkz: kadıköy anadolu)
    1 ... kelkeshoze
  • yeni şeyler getiriyorum